Death Valley en Sequoia - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Celine - WaarBenJij.nu Death Valley en Sequoia - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Celine - WaarBenJij.nu

Death Valley en Sequoia

Door: Celine & Peter

Blijf op de hoogte en volg Celine

10 September 2011 | Verenigde Staten, Mariposa

Lieve allemaal!

Hier weer een bericht vanuit de USA.

Eergisteren zijn we aangekomen in Death Valley. Deze vallei staat bekend om zijn uitzonderlijk hoge temperaturen. Hier is de op een na hoogste temperatuur ter wereld ooit gemeten van 56,7 graden. Alleen in Libie is de temperatuur ooit hoger geweest. Deze temperatuur is gemeten in Furnace Creek waar wij zullen overnachten (wat een heerlijk idee...). Verder vindt je in deze vallei het laagste punt in de Verenigde Staten (85,5 meter onder zeeniveau). Dit laagste punt bestaat uit een zoutmeer wat Badwater wordt genoemd.

Omdat de temperaturen hier ontzettend oplopen en we nog een behoorlijk stuk naar Sequoia moeten rijden besluiten we vroeg naar het ontbijt te gaan en om, om 8 uur in de auto te zitten naar Badwater. In Badwater kun je een heel stuk lopen over en richting het opgedroogde meer wat nu uit een grote zoutvlakte bestaat. Omdat de lucht hier zo helder is en alles ontzettend wijds is, lijkt alles heel dichtbij dit is echter niet het geval!

Na badwater zijn we richting artist's drive gereden. Dit is een route die langs rotsen voert die groen/blauw gekleurd zijn. Dit komt door de erts die zich in de rotsen bevindt.

Na nog naar de Sand Dunes te zijn gereden en hier wat foto's te hebben gemaakt om vervolgens weer de auto in te duiken waar de airco aan kon, zijn we richting Sequoia gaan rijden. Hoewel we van tevoren dachten dat in Death Valley niet heel veel te zien zou zijn, bleken we achteraf echt tijd tekort te komen. Helaas want we moesten toch echt verder...Wij hebben overigens de temperatuur tot 109 fahrenheit zien lopen (ongever 42,8 graden, dus dit viel voor begrippen nog mee)...

Na een lange maar mooie rit zijn we aangekomen in Sequoia en hebben we heerlijk bij een mexicaans restaurantje gegeten.

Vanmorgen zijn we uitgerust op pad gegaan door Sequoia. Sequoia staat bekend om zijn mammoetbomen. Omdat er in het park aan de weg werd gewerkt konden we alleen op het hele uur langs de route die we moesten hebben. Aangezien dit nog een uur zou duren zijn we eerst naar een campground gereden waarvandaan we naar de rivier konden wandelen. Hier zag het er echt weer idyllisch uit. Hierna hebben we nog een wandelroute genomen waarbij je ook bij de rivier kwam. Hier had de rivier een wilde en harde stroming en hebben we even in het zonnetje te zitten genieten van het uitzicht.

Hierna zijn we naar Moro Rock gereden. Dit is een hoge berg waarvan je de top kunt bereiken via een enorme trap die vroeger van hout was (nu van steen). Aan het begin van de trap stond een bord met een waarschuwing voor extreem gevaar voor onweer. Eenmaal boven zagen we in de verte donkere wolken en regen en hoorde we het donderen. We hebben dus echt in een vaart wat foto's gemaakt en zijn weer naar beneden gerend. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een boom die over de weg is gevallen en waar een uitsparing in is gemaakt zodat je met de auto door de boom kunt rijden. Dan pas besef je echt hoe dik die bomen zijn!

Vervolgens zijn we met de auto naar de Sherman Tree gereden. Deze boom heeft het grootste volume van alle bomen ter wereld. We begonnen net aan de wandeling naar de boom toen we opeens iets zwarts zagen zitten. Ja hoor...een zwarte beer (een wilde). Hij zat heerlijk op een dennenappel te knabbelen. Na een paar foto's (op veilige afstand) zijn we verder gewandeld naar de boom. Die echt MEGA was!

Hierna hebben we onze weg vervolgd richting Yosemite waar we 2 nachten zullen verblijven. Bijna bij ons hotel aangekomen zagen we nog een paar vogels langs de kant van de weg zitten wat volgens Peter gieren waren (California Condor). Celine die heilig in de veronderstelling was dat dit echt onmogelijk is langs een weg waar auto's voorbij razen dacht dat het dan wel iets van kalkoenen moesten zijn. De auto dus omgekeerd en terug gereden. En inderdaad, Peter had gelijk. Een dood hertje langs de kant van de weg had de condors gelokt die heerlijk zaten te smikkelen van het arme hertje. We hebben dus snel een paar foto's gemaakt aangezien deze vogels in Europa niet in het wild leven en het zeer bijzonder zeldzame beesten zijn.

Na het inchecken hebben we op internet even gekeken voor een restaurantje en zijn we daarheen gegaan. Helaas hadden ze geen plek dus maar meteen voor morgen gereserveerd. Vervolgens een ander eettentje opgezocht waar we lekker in 50's stijl hebben gegeten. Erg leuk!

Morgen gaan we Yosemite bekijken. Dit park staat bekend om de grote watervallen (die wel weer helemaal droog zullen staan net zoals in Zion :P) en mammoetbomen.

Liefs,
Celine & Peter

@pa/moesie: wat geinig dat jullie weer in Vias zitten. Hopen dat jullie mooi weer hebben. Deze reis is inderdaad om nooit te vergeten. We maken zoveel mee in zo een korte tijd dat we het amper kunnen verwerken. Camperen in Frankrijk is ontzettend leuk, maar dit is echt een geweldige ervaring! Ons hoogtepunt van de dag was de zwarte beer...maar ik kan me voorstellen dat eten aan de boulevard ook een waar hoogtepunt is voor jullie ;):P...Geniet er maar lekker van! Tot snel...
Dikke kus!

• 10 September 2011 - 12:51

Pa En Ma:

Hallo Peter en Celine. Eindelijk weer een berichtje van ons. Even een kort verslag van onze reis door Europa tot heden. Donderdagavond, voordat we vertrokken, hebben Andre en Patricia nog bij ons gegeten en heeft ma nog even kenbaar gemaakt dat ze het wel leuk zou vinden als Dre en Patricia in de loop van de tijd nog even langs zouden komen. Nou niks voor Andre want hij had waarschijnlijk geen tijd.
    Wij zijn zondagmorgen vroeg vertrokken en na een voorspoedige reis hebben we geslapen in Beziers. De volgende morgen om half zes weer vertrokken naar Benidorm waar we om 1 uur op de camping aankwamen. Inmiddels was het hier ook warm, 30 graden, niks vergeleken bij de temperaturen van jullie. Inmiddels was ik er achter gekomen dat ik de paspoorten was vergeten, dus in de avond Dre gebeld met het verzoek deze op te halen en even bij Elly langs te brengen, zodat zij ze mee kan nemen naar Spanje. Dre wist nog niet precies wanneer hij langs zou gaan, maar dat zou van de week wel zijn. Hij zat ook in Hilversum. Inmiddels ook Elly even gebeld en verteld dat Dre langs zou komen.
    Op dinsdag in de ochtend de tent opgezet en verder geinstalleerd. Borreltje gedronken met wat bekenden en lekker gegeten bij de kippenboer. Op woensdag eerst koffie gedronken en daarna waren we eigenlijk wat te laat om meteen de boodschappen te doen dus eerst lunchen. Toen we de broodjes aan het bakken waren stonden daar ineens Dre en Patricia voor onze neus, bleken die vrijdag voordat wij weggingen al naar Spanje te zijn gevlogen en in een huisje van haar ouders in Moraira te zitten. Nou je kent Ma hoe die reageert als een van haar kinderen onverwacht voor haar staat. De volgende dag zijn we bij Dre en Patricia geweest en hebben we kennis gemaakt met haar ouders en hebben heerlijk gegeten in het restaurant van haar broertje. Zijn vervolgens bij Andre en Patricia blijven slapen en de de volgende ochtend, na het ontbijt, weer terug naar de camping. Vandaag zijn zij in de ochtend weer bij ons langs gekomen en hebben zij hiet gelunched. Om 1 uur zijn ze vertrokken naar het vliegveld op weg naar het koude en regenachtige kikkerlandje. Jullie zien wij maken ook wel wat mee maar het staat in geen verhouding tot jullie ervaringen. Wat maken jullie enorm veel leuke dingen mee. Een gweldige ervaring. En wat een prachtige verhalen en moie foo's. Vandaag hebben wij de internetverbinding genomen vandaar nu pas onze reactie, maar hadden eerder ook nog geen tijd. Gaan nu jullie verhaal weer dagelijks volgen. Veel plezier en kusjes van Pa en Ma.

• 10 September 2011 - 19:20

Rona En Lucien:

Dag Lieverds,
    hier geen beren maar wel een aantal camping katten dus nischa volledig in de stress.
    Heeft gisteravond op het strand heerlijk gerend en was daarna bekaf.
    Wij vermaken ons hier prima, vandaag naar de markt geweest.
    Weer is super,vandaag op camping zelf gekookt maar morgen weer uit eten.
    volgend jaar gaan we weer met caravan, tent is nu wel over.
    beleven jullie nog maar wat avonturen en houdt ons op de hoogte, we genieten ervan.
    Thea en albert!!!!!! veeel plezier in spanje.
    groetjes
    rona en lucien.

• 10 September 2011 - 19:21

Rona En Lucien:

Dag Lieverds,
    Heeft gisteravond op het strand heerlijk gerend en was daarna bekaf.
    Wij vermaken ons hier prima, vandaag naar de markt geweest.
    Weer is super,vandaag op camping zelf gekookt maar morgen weer uit eten.
    volgend jaar gaan we weer met caravan, tent is nu wel over.
    Thea en albert!!!!!! veeel plezier in spanje.
    groetjes
    rona en lucien.

• 12 September 2011 - 06:22

Daphne:

DIT BEER IS VET HIP!!! :P

• 12 September 2011 - 20:41

Dré:

Stoer hé een zwarte beer live! Gelukkig zijn die iets minder agressief dan de grizzleys maar toch, en dan komt zo een mega lens wel goed van pas toch?
    Moeten ons wel weer een beetje bijlezen, we zijn zoals je al gelezen hebt in spanje geweest dus weinig van jullie leuke verhalen gelezen. So far een leuke vakantie lijkt me!?
    X
    P&A